Kattfotens Katthem

Skrev lite om Jonte och Rasmus igår, nämnde aldrig att de kommer ifrån ett katthem här i Halmstad som heter kattfoten. Jag ville länge ha katt och kollade runt till en början mycket på blocket men sen så kom jag att tänka på att vi faktiskt hade ett katthem inte så långt ifrån, då blev det att jag började kolla där istället!
Jag tror nog jag alltid kommer försöka köpa djur via djurhem eller omplaceringsdjur som har haft det svårt. Jag vet att många gärna vill ha ren rasiga katter och att de ska vara kattungar i början, och ja visst kattungar är super duper söta! Men vi köpte faktiskt två vuxna katter, lite av anledningen var att de har mycket svårare för att få nya hem än vad kattungar har. Kattungarna blir ofta om inte nästan alltid valda först.

En liten tanke jag tycker man ska tänka på när man ska köpa katt! Tycker absolut inte att man gör fel i att köpa en kattunge från en uppfödare eller så men vill man hjälpa en liten vilsen själ så rekommenaderar jag att rädda en katt från ett katthem! Det blir garanterat en vän för livet!

Vad passar nu inte bättre än en bild på lilla Jontis!

Jonte är kung här i Sennan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Lizi och är en 19-årig tjej som gillar djur och att fotografera. På fritiden gillar jag att äta majs och bada brödsmulor. Jag hoppas nu kommer ha en trevlig stund här i min blogg! :D